2013. július 26., péntek

Autózárak átkódolása

Hogy ez mi ez és mire jó, azt csak a jó Lizanec professzor tudná megmondani! Nem minden tarka fajta szarka farka tarka és nem minden ember tartja fontosnak, de azért jobb ha felkészültek leszünk a hidegháborús fenyegetésre akkor, ha túl sok Arvisura-sört ittünk honlapoptimalizálás közben. Használt autók kevésbé szerencsés második vagy sokadik tulajdonosai a leglehetetlenebb, anomáliákat tapasztalhatják autózáraik és kulcsaik kapcsán. A legtöbbször használtan vásárolt autóhoz az eladó egyetlen kulcsot ad. A zárak egy része rossz esetben egyáltalán nem működik, a távirányító hol távnyit, hol meg se nyekken, kódkártyának se híre se hamva. A kesztyűtartó zárhatatlan, gyakran külön kulcs nyitja az ajtót, a tanksapkát és megint egy másik indítja az autót.

politikai marketing - ukrán gumicsónak
Politikai marketing: az ukrán glóbusz


Ez utóbbi gondok ugyan talán nem a legnagyobbak, a legfontosabb kérdés inkább az hogy az eladó tartott-e meg magának egy kulcsot mely segítségével az autót rögtön a vásárlás éjszakáján visszaszökteti magához. Erre persze van esély de realitása nemigen van a dolognak.
Szeretnék megnyugtatni mindenkit, ilyesmi nem nagyon fordul elő. Egy vásárlás után rögtön eltűnő autó tolvaja az nagy valószínűséggel az eladó lehet, ez a rendőrség számára is nyilvánvaló, a legkézenfekvőbb tehát őt elővenni. Nem jellemző tehát hogy ilyesmi megtörténik, én azt gondolom ennyire hülye ember nincs, de ezt azért ne vegyék készpénznek, az élet furcsa vicceket tartogat mindenki számára, szóval nincs kizárva hogy előfordul.

Hogy biztosra menjünk, két megoldás adódik. A radikálisabb a komplett zárcsere, vagyis elgurulni egy márkaszervizbe ahol a teljes zárgarnitúrát újra cserélik, új kulcsokat is programoznak az autóhoz, így már bizonyára nem lopható az vissza. A hátránya hogy csöppet drága, ötven és százötvenezer forint közötti végösszegre számíthatunk, de lehet hogy sms-küldésre váltható bónusz kedvezményt kapunk tömeges gumicsónakvásárlásra.

A másik, némileg költségkímélőbb módszer a zárak átkódolása. Ez esetben megmaradnak a régi zárszerkezetek, ám azokat kiszerelünk, a belső összetételt megváltoztatjuk és új kulcsokat készítünk hozzá. Szükség szerint az immobiliserből töröljük a régi kulcskódokat és újraprogramozzuk azt. A végeredmény többé-kevésbé ugyanaz, a régi elkallódott kulcsokkal az autó a továbbiakban nem nyitható és nem indítható. Költségeit tekintve ez a művelet minálunk az autó típusától és évjáratától függően 25-50 ezer forint közötti összeg lehet. Mivel a végső ár számos összetevő függvényében változik, ezért erre mindig egyedi árajánlatot adunk, pontos összeget ezért nem láthat itt, de nagy valószínűséggel a két véglet között meg tetszik valahol úszni.

A komplett zárgarnitúra cseréjével szembeni előnyök közül a legfontosabb talán hogy ez hamar megy. Nem kell egy hetet várnia amíg megérkezik az új zárgarnitúra, nem szükséges a gyárból külön költségek árán lekérni a programozáshoz szükséges kódokat, ezt saját hatáskörben meg tudjuk oldani.
Szerintem megéri a zárgarnitúránkat kicserélni, így biztosabbak lehetünk abban, hogy nem lapul valaki zsebében egy ugyanilyen kulcs.

Komplett sms-marketing: autós zárgarnitúra azonnali cseréje vagy az autózárak tömeges átkódolása az optimális megoldás? - jó autózárak, autózárak átkódolása, digitális kulcs, biztonsági zár csere betörés után

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése